پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226472
آنچه در ۹۰ گذشت/ بهترين گل ۲ ماه اخير انتخاب شد
تاریخ انتشار : 1395/07/06 17:15:59
نمایش : 1537
​برنامه ۵ مهر نود با محوريت بررسي هفته هفتم ليگ برتر و صعود تيم ملي فوتسال به مرحله نيمه نهايي جام جهاني از ساعت ۲۳:۱۸ دوشنبه آغاز شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، برنامه نود دوشنبه شب(پنجم مهرماه) ساعت 23:18 آغاز شد که در آن فردوسي‌پور دو بخش ويژه هفته دفاع مقدس، عملکرد تيم ملي فوتسال ايران در جام جهاني، نمايش تيم ملي نوجوانان در مسابقات قهرماني آسيا و بازي‌هاي هفته هفتم ليگ برتر را مورد بررسي قرار داد.

*در بخش کارشناسي داوري برنامه نود هم که با حضور فنايي انجام گرفت مشخص شد بسياري از تيم‌ها به ويژه نفت تهران و سايپا از داوري ضرر کردند.

نظرسنجي 

در ابتدا سوال مسابقه پيام کوتاه درباره انتخاب بهترين گل دو ماه اخير فوتبال ايران پخش شد.

 

 


* گزارش ابتدايي نود به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و حضور جوانان و به ويژه فوتباليست‌ها در جنگ تحميلي اختصاص داشت.

 

 

بررسي عملکرد فوتساليست‌هاي ايران


نمايش تماشايي و افتخارآفريني فوتساليست‌هاي ايران در جام جهاني و راهيابي آنها به مرحله نيمه نهايي دومين بخش برنامه نود را به خود اختصاص داد. مقايسه عمکلرد تيم ملي فوتسال ايران از 24 سال قبل که موفق شده بود با محمد مايلي‌کهن به نيمه نهايي جام جهاني برسد تا جام جهاني 2016 کلمبيا مورد بررسي قرار گرفت.

 

 

گلايه‌هاي ناظم‌الشريعه از بي‌توجهي به فوتسال

 

سيد محمد ناظم‌الشريعه سرمربي تيم ملي فوتسال ايران در گفت‌وگوي اسکايپي با برنامه نود ضمن تبريک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: کار ما وظيفه بود و بازيکنان کار بزرگي انجام دادند و اميدواريم لبخند را بر لبان مردم ايران آورده باشيم.

 


او ادامه داد: يکي از مربيان باشگاه‌هاي روسيه گفته بود شايد اين موقعيت در اختيار روسيه قرار نگيرد ولي ما از آنها بيشتر مي‌خواهيم به فينال برسيم چون سال‌ها منتظر رسيدن به نيمه نهايي و فينال بوديم؛ علاوه بر خوشحالي خودمان اميدواريم با قهرماني در جهان نگاه ويژه‌اي به فوتسال در ايران شود چون تا به حال اينطور نبوده است. واقعا دوست داريم قهرمان جهان شويم ولي تا حالا هم کاري کارستان کرديم؛ واقعا بازيکنان بدون چشم داشت اين نتايج را گرفتند.

 


ناظم‌الشريعه با اشاره به نمايش خوب بازيکنان ايران برابر برزيل اظهار  کرد: 50 دقيقه مقابل برزيل بازيکنان به حرف ما گوش کردند و خدا هم کمک کرد تا بتوانيم پيروز شويم و اين نتايج را بگيريم؛ تمام تلاش را به کار مي‌گيريم تا موفقيتمان را ادامه دهيم.

 


سرمربي تيم ملي فوتسال ايران در خصوص پادش کم به بازيکنان ابراز کرد: آقاي تاج به کلمبيا آمدند و جلسه خوبي داشتيم ولي متاسفانه هيأت رئيسه جلسه مي‌گذارند و در ايران حرف‌هاي ناراحت کننده‌اي مي‌زنند؛ اينکه همه بخواهند حرف بزنند نظرات مختلف مي‌شود و روي عملکرد بازيکنان تاثير مي‌گذارد. انقدر بازيکنان با روحيه تمرين کردند و آماده بازي هستند که اندازه ندارد.

 


او تصريح کرد: حق بازيکنان فوتسال ايران خيلي بيشتر از اين است؛ آقاي کفاشيان در کلمبيا است ولي يک شهر ديگر است و اصلا پيش ما نيامد!؛ اين ناراحتي را روز گذشته به او گفتم؛ از حضور آقاي افتخاري هم خرسند هستيم و آمدنشان دلداري مي‌دهد.

 


سرمربي تيم ملي فوتسال ايران در مورد البسه نامناسب بازيکنان و پاره شدن آنها 24 ساعت قبل از بازي برابر روسيه گفت: دوست ندارم راجع به اين مسائل صحبت کنم ولي اين واقعيت را آقاي تاج از نزديک ديد و در جلسه‌مان گفتند اين موضوع را پيگيري مي‌کنند.

 


ناظم‌الشريعه ادامه داد: روز شنبه هفته آينده کارمان در کلمبيا تمام خواهد شد و روز دوشنبه به ايران مي‌رسيم؛ بچه‌هاي ايران به اميد مردم بازي مي‌کنند و اميدواريم دعاي خيرشان همراه ما باشد.

 

ترين‌هاي هفته هفتم

 

حرکات تکنيکي هفته هفتم به سروش رفيعي، پيمان شيرزادي، علي عليپور، مهدي ترابي، يعقوب کريمي، سيامک نعمتي، اميد عاليشاه، اکبر صادقي، احسان حاج‌صفي، پيام صادقيان، سيد محمدرضا حسيني، وحيد اميري، مرتضي تبريزي، حسين ماهيني، دانيال اسماعيلي‌فر، و علي قلي‌زاده اختصاص داشت.

کار تيمي برتر هفته هفتم: استقلال تهران که منجر به گل دوم اين تيم برابر ذوب‌آهن شد.

موقعيت از دست رفته هفته: ميلاد جهاني

پاس گل برتر هفته: احمد حسن‌زاده

مهار برتر هفته: حسن هوري

گل برتر هفته: محمدرضا پورمحمد

 

 

پديده 3 - 3 نفت آبادان 

پديده بازي‌اي 3 بر يک باخته بود به تساوي کشاند تا هر دو تيم به يک امتياز برسند.

مهاجري: شايد با دو امتياز ديگر مي‌توانستيم چند رتبه در جدول بالا برويم ولي همين حالا هم به بازيکنام افتخار مي‌کنم؛ درس‌هايي از اين بازي گرفتم که در ادامه ليگ ما را کمک مي‌کند؛ خوشحالم شرنده مردم نشديم.

دست‌نشان: بچه‌هاي ما از بازي مستقيم حريف خسته شدند ولي هميشه اين اتفاق نمي‌افتد و فضاي زيادي به حريف داده نمي‌شود.

 


بهروان: حق با تيم‌ها و مربيان است


غلام‌رضا بهروان رئيس سازمان مسابقات ليگ برتر در گفت‌وگوي تلفني با برنامه نود پيرامون تعطيلات متوالي بازي‌ها که موجب ناراحتي مربيان شده است و مقايسه آن با ليگ‌هاي مطرح دنيا و حريفان ايران در جام جهاني، اظهار کرد: تيم‌ها حق دارند ولي به دليل تراکم مسابقات و اردوهاي تيم ملي سعي کرديم ميزان تعطيلات را کم کنيم اما در مقايسه با حريفان ايران مي‌بينيم همه تعطيلات دارند.

 


او ادامه داد: هيچ چيز جاي بازي براي تيم‌ها را نمي‌گيرد ولي ما در تعطيلي 27 روزه ليگ برتر مسابقات جام حذفي را خواهيم داشت.

 


بهروان در خصوص نحوه بليت‌فروشي بازي‌هاي ليگ برتر گفت: کاظمي بخاطر اينکه مسؤول برگزاري بازي دربي بود دستور اکيد به بنده داد چرا آن اتفاقات و صندلي‌هاي خالي در دربي رخ داد؛ شايد بعضي‌ها نيامده بودند و شايد هم هواداران مقابل خريد کردند.

 


رئيس سازمان مسابقات ليگ برتر در مورد قرار گرفتن 35 درصد مبلغ بليت‌هاي الکترونيکي به مجري برگزاري اين طرح و زياد بودن آن عنوان کرد: قرارداد اين موضوع مدت‌ها قبل بسته شده است و فدراسيون از آن خبر دارد؛ شايد من هم معتقد باشم مبلغ زيادي در اختيار شرکت مجري طرح قرار مي‌گيرد ولي آن شرکت هم مدعي است بسياري از تجهيزات و وسائل را مي‌خواهد فراهم کند تا تمام ورزشگاه‌هاي ايران که مسابقات ليگ برتري برگزار مي‌شود اين کار در آن انجام شود.

 


او تصريح کرد: باشگاه‌ها بيشترين منافع را بايد از بليت فروشي ببرند و لازم است بليت فروشي به آنها داده شود چون در قانون هم پيش‌بيني شده است؛ تا زماني که اين قانون عملي نشود باشگاه‌ها کمترين بهره را خواهند برد.

 


بهروان اضافه کرد: باشگاه‌ها به ويژه تيم‌هاي پُر تماشاگر به دنبال عهده گرفتن بليت فروشي در دست خودشان هستند چون حقشان است تا بيشترين منفعت را ببرند.

 

 

تراکتورسازي 3 - 0 سياه جامگان 


نکته:

تراکتورسازي دهمين بازي بدون شکست خود را پشت سر گذاشت.

محمد ايران‌پوريان بيشترين پنالتي موفق به گل ليگ برتر را با 12 پنالتي پياپي زده است.
 

امير قلعه‌نويي: روند بازي طوري بود همه از تماشاي آن لذت بردند؛ بايد روي موقعيت‌سازي کار کنيم؛ از سه امتياز راضي هستيم ولي بايد از فرصت‌ها بهره ببريم.

فرهاد کاظمي: گل اول روح و روان ما را خراب کرد و دومين گل هم بخاطر شکل بد خط دفاع بود که اين مشکلات به بنده بر مي‌گردد.
 

 


سپاهان 1 - 3 پرسپوليس 

 

نکته‌ها

پايان ناکامي پرسپوليس در رسيدن به پيروزي پس از 13 سال برابر سپاهان در اصفهان

پرسپوليس 17 بازي اخير خارج از خانه را شکست نخورده است

پرسپوليس بهترين خط دفاع ليگ برتر

پرسپوليس بعد از 405 دقيقه گل خورد

نخستين گل دريافتي پرسپوليس در بازي‌هاي خارج از خانه اين فصل برابر سپاهان

پرسپوليس براي نخستين بار در اين فصل در يک بازي بيش از دو گل زد.

عاليشاه بهترين پاسور سال قبل، پاس گل اول خود در اين فصل را به طارمي داد.


برانکو: امروز زيباترين نمايش خود را داشتيم و بازي ريتم بالايي داشت؛ همه  از اين مسابقه لذت بردند و به جرات مي‌گويم اين بازي در سطح اروپا بود.

ويسي: نيمه اول بازي پاياپاي بود ولي در نيمه دوم اشتباهات فاحش و بزرگي داشتيم که پرسپوليس با توانايي مهاجمانش از آن بهره برد و پيروز شد؛ به آنها تبريک مي‌گويم.
 

 

 


کارشناسي داوري سه مسابقه هفته هفتم با حضور فنايي



پديده - صنعت نفت آبادان

* گردان بي‌احتياطي کرد و بايد يک پنالتي به دليل خطاي او گرفته مي‌شد.
* پنالتي پديده به درستي گرفته شد.

 


تراکتورسازي - سياه جامگان

* پنالتي دقيقه 2 تراکتورسازي به درستي اعلام شد و دادن کارت زرد کافي بود.
* برخورد محمد نوري با علي‌عسگري در محوطه جريمه سياه جامگان خطاي پنالتي نبود و هافبک تراکتورسازي بزرگنمايي داشت.
* اخطار محمدي مدافع تراکتور و اخراج بازيکن سياه جامگان درست بود.

 


سپاهان - پرسپوليس

* يک آفسايد به اشتباه براي سپاهان اعلام شد و موقعيت خوب اين تيم از دست رفت.
* مهاجم سپاهان خطاي شديدي با دست روي سيد جلال حسيني داشت و بايد اخراج مي‌شد اما کاپيتان پرسپوليس هم بايد اخطار مي‌گرفت.

 

 

* آناليز اين هفته برنامه نود راجع به نمايش درخشان محمد ايران‌پوريان و حسين ماهيني دو مدافع راست بود که نويد روزهاي خوبي را براي اين پست در فوتبال ملي مي داد.

 

 

استقلال خوزستان 2 - 3 پيکان 

 

نکته: پيکان به نخستين پيروزي فصل رسيد.
 

جلالي: واقعا خوشحال هستم؛ بعد از گل دوم ساده لوحانه نمايش داشتيم؛ چند هفته استحقاق پيروزي داشتيم که خوشخبتانه مقابل قهرمان فصل قبل به آن رسيديم.

پورموسوي: بچه‌هاي ما با غرور بازي مي‌کنند؛ امروز اين را فهميدم در خط دفاعي مشکل زيادي داريم و زمين فوتبال را با جاي ديگر اشتباه نگيرد.

 

 

استقلال تهران 2 - 1 ذوب‌آهن 

 

نکته‌ها

* اميد ابراهيمي با پيراهن استقلال سه گل به ذوب‌آهن زده که هر سه گل از روي نقطه پنالتي بوده است.

* براي نخستين بار در اين فصل استقلال در يک بازي دو گل زد.

* ذوب‌آهن پس از 9 بازي به استقلال باخت.

* گل‌محمدي براي بار اول به منصوريان باخت.


* استقلال بعد از 145 روز به برتري رسيد.

 

گل‌محمدي: پنالتي استقلال مشکوک بود؛ دومين هفته است به ضرر ما پنالتي گرفته مي‌شود ولي براي حريفان مثل شربت پنالتي مي‌گيرند؛ سوار بازي بوديم و استحقاق باخت نداشتيم.

منصوريان: استرس گل تساوي ما را عقب کشاند ولي اگر اينطور نمي‌شد سه، چهار گل مي‌زديم؛ حريفمان نمايش خوبي داشت.

 

 

کارشناسي داوري دو بازي ليگ برتر


 

استقلال خوزستان - پيکان

* خطاي عزت‌الله پورقاز استحقاق اخراج داشت ولي داور فقط کارت زرد داد.
* استقلال خوزستان بايد يک اخراجي ديگر مي‌داد اما اين اتفاق نيافتاد.
* برخورد اميرحسين صادقي با مهاجم استقلال خوزستان خطا به سود پيکان بود.
* لحظه گل اول استقلال خوزستان در نقطه ديگر زمين خطا به نفع پيکان گرفته نشد.

 


استقلال تهران - ذوب‌آهن

* بهتر بود رحمتي لباس متفاوت‌تري از داوران بازي داشت.
* پنالتي استقلال تهران به درستي گرفته شد و مدافع ذوب‌آهن روي رحماني خطا کرد.
* خطا روي رضايي در محوطه جريمه ذوب‌آهن خطاي پنالتي نبود.

 

 

نفت تهران 2 - 1 ماشين‌سازي 

دايي: در تمام بازي بهتر از ماشين سازي بوديم؛ موقعيت‌هاي زيادي خلق کرديم که هم خودمان هم آقاي داور آنها را هدر داد.

خطيبي: تيم من فوق العاده بازي کرد ولي ديگر حرفي نمي‌زنم چون 7 امتياز مسائل داوري از ما گرفت و بهتر است ديگر مصاحبه نکنم.

 

 

لژيونرهاي ايراني

* بررسي عملکرد مرتضي پورعلي‌گنجي و مجتبي جباري در ليگ ستارگان قطر، مسعود شجاعي و کريم انصاري‌فرد در پانيونيوس يونان، ميلاد محمدي در ترک گروژني و بازي 120 دقيقه‌اي در جام حذفي، بازي سعيد عزت‌اللهي براي روستوف در جام حذفي، سردار آزمون در ليگ روسيه، رضا قوچان‌نژاد براي هيرنفين و بازي در ليگ ارديويسه و جام حذفي و در نهايت نمايش سوشا مکاني در ميوندالن در بخش معرفي لژيونرهاي برنامه نود پخش شد.

 

 

صبا 1 - 0 سايپا 

فرکي: تيم حريف با چنگ و دندان از گل زده حفاظت کرد؛ تعويض‌ها هم گلي براي ما نداشت و انگار روز ما نبود.

مرفاوي: بازيکنان ما با تمام وجود بازي کردند و به دنبال رسيدن به 3 امتياز بودند که خدا را شکر به آن رسيديم.

 

 

گسترش فولاد 0 - 0 فولاد خوزستان 

 

نکته

* گسترش فولاد تنها تيم بدون پيروزي ليگ است.

* رکورد 100 در صد تساوي فولاد در بازي‌هاي خارج از خانه.

سعداوي: فرصت زيادي به حريفان مي‌داديم ولي دو بازي است بهتر کار مي‌کنيم.

 

 

کارشناسي داوري دو بازي ليگ برتر

 

نفت تهران - ماشين سازي

* محمد نصرتي خطاي هند داخل محوطه داشت و بايد براي نفت پنالتي گرفته مي‌شد؛ همچنين نصرتي بايد اخطار مي‌گرفت.
* کاکاشويلي با دست مطهري را متوقف کرد و بايد يک پنالتي به سود نفت اعلام مي‌شد.
* گل صحيح ماشين سازي به اشتباه آفسايد گرفته شد و تصميم کمک داور درست نبود.
* پنالتي ماشين سازي اشتباه اعلام شد و صالحي داور اين ديدار بايد خطا به سود نفت مي‌گرفت.

 

صبا - سايپا

* ديوسالار روي ترابي خطا کرد و بايد يک پنالتي به سود سايپا گرفته مي‌شد.

 

 

چمنيان: نوجوانان فوتباليست براي کشور دستاورد هستند

چمنيان سرمربي تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران در گفت‌وگوي اسکايپي با برنامه نود در مورد صعود تيمش به جام جهاني اظهار کرد: 16 تيم در اين مسابقات بودند و هدف همه کسب سهميه جام جهاني بود که ما خوشبختانه با زحمات شبانه‌روزي کادر فني و بازيکنان توانستيم نمايش خوبي داشته باشيم و آن را ادامه دهيم و با برنامه باشيم تا بتوانيم به هدفمان برسيم. او ادامه داد: اينکه نوجوانان ايران به خودباوري رسيدند تا روندشان را ادامه دهند و مقابل عراق و ويتنام خيلي خوب کار کنند دستاورد خوبي براي فوتبال نوجوانان و کشور است و اميدواريم اين روند پيشرفت تا جام جهاني ادامه داشته باشد.

 

 

* نتايج بازي‌هاي ليگ دسته اول در هفته هشتم مورد بررسي قرار گرفت.

 

 

نتيجه نظرسنجي


گل بهزاد زادعلي‌اصغر با کسب بيش از 48 درصد آراء بهترين گل دو ماه اخير را از نگاه مخاطبان برنامه نود داشت.
 


 


برنامه نود اين هفته ساعت 2:27 بامداد سه‌شنبه(ششم مهرماه) خاتمه يافت.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html